Sunday, October 18, 2009

Pengalaman Bersalin- part 1




Dah bersarang + habuk blog aku... malas n kesibukkan aku membuatkan aku tidak sempat nak update blog ni... aku nk ceritakan pengalaman yg tak blh nk dilupakan... bln june yg lps aku mengalami satu pengalaman yg pertama kali aku rasai dlm hdp ini... cmna aku nak mulakan yea... aku dijangkakan bersalin pd 19 june...tp masih tak ada tanda2 aku nk bersalin...stkt kompilasi biasa2 jer... mlm 18hb tue, aku dh start tido umh mak metua aku...diorg dh bising2 srh aku ddk sana...tpaksa la aku tido sana dgn berat hati...pg 19hb tu, aku masih terdaya utk pergi kerja...mak metua aku siap mskkan telur separuh masak utk aku n air Milo panas..katanya bg tenaga masa nk beranak...hai...masalahnya, aku tak rasa lgpun tanda2 nk beranak...
Hari tu, bbdk ofis bt potluck...mcm2 makanan yg dibawa...ada udang, ayam, kupang, ikan, meehon grg pija yg sdp...mcm2 la ada...tak tersebut..aku...aku hanya bawa perutku yg dh sarat... slps kenyang melantak, aku berbaring dlm surau ngan Kak Gee...Tiba2 perut aku rasa smcm...kejap sakit, kejap hilang...kbtln Kak Wan masuk dlm surau..."Lis dah rasa sakit nk beranak ke?" aku kata, tak lah...sakit sikit2 jer...Kak Wan kata aku kena gi hospital dah ni...tkt aku nak terberanak...mula2 aku berkeras...tp lps tu tpaksa gak ikut nsht Kak Wan n Kak Gee...aku terus contact my hubby...ofis kecih seketika...mmbr2 ofis mula memenuhi surau...tak lama, hubby aku sampai dgn keadaan panik...yg aku tak sangka dia dh contact parents dia..aduh...dipendekkan aku terus dibawa ke ppum...bersambung part 2...

1 comment:

Unknown said...

ala..ade sambungan pulak :) cpat2 updatenye..